نقش خاتمی در فتنه کاملاً حساب شده بود

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات درباره مهم‌ترین و خبرسازترین اقدام وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری ریگی اظهار داشت: اندیشه‌ و ایده‌های امام (ره) و ایده‌پردازی‌های رهبر معظم انقلاب که گمشده‌های بشری را پاسخ می‌دهند، دنیای استکبار را در وضعیتی قرار داده که نمی‌تواند به هیچ عنوان دست از دشمنی با انقلاب اسلامی بردارد و از این رو سرویس‌های اطلاعاتی تقسیم کار قابل توجهی دارند.

*نقش پررنگ MI6 در اخلاف‌افکنی مذهبی

به گزارش فارس مصلحی با اشاره به سرمایه‌گذاری کلان و عظیم دشمن بر روی اختلافات مذهبی به نقش پررنگ MI6 در ساماندهی وهابیت عربستان پرداخت و گفت: عربستان شاکله وهابی دارد و وهابیت نیز مشخص است که توسط چه سرویس اطلاعاتی به وجود آمده است لذا در این موقعیت مشخص است که باید در اختیار آنها قرار بگیرد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نقش سرویس CIA آمریکا در ربودن مرزبانان ایرانی تصریح کرد: در هر حرکتی که CIA و MI6 پشت آن هستند و در تقسیم کاری که آنها با همدیگر دارند باید توجه داشت که در منطقه برای این قبیل مباحث MI6 در تقسیم کارشان نقش دارد، مثلا آنها نقش هدایت، راهنمایی و کنترل را بر عهده دارند و نقش پشتیبانی را نیز CIA انجام می‌دهد و این به دلیل روحیه آمریکایی‌ و قلدری است که نمی‌تواند طراحی‌های نرم‌افزاری پیچیده را خیلی انجام دهد اما انگلیس تجربیات بزرگی دارد و در تمام کشورهای اسلامی در طراحی گروه‌های منحرف دینی نقش داشته است و هر جا بروید از جمله عربستان می‌بینید که این گروه‌ها را به وجود آورده‌اند.

*کلید دستگیری ریگی

وی با اشاره به نحوه طراحی دستگیری ریگی اظهار داشت: هماهنگی و انسجام بسیار خوبی بین دستگاه‌های اطلاعاتی وجود داشت؛ یعنی وزارت محوریت این انسجام شده بود و موفقیت‌ها از اینجا به دست می‌آمد لذا این انسجام نقش کلیدی در این موفقیت‌ها داشت که دستگیری ریگی یکی از این مقولات بود.

مصلحی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان وقتی که پیگیری موضوعات را داشتم این چیزی که نتیجه و ثمره‌اش دستگیری ریگی شد در همین سفرها به دست آمد یعنی تعبیری که دوستان به کار می‌بردند می‌گفتند این حرکت نو و جدیدی است، من در این سفرها از نزدیک با افرادی که روی این پرونده کار می‌کردند و کارشناس این مسئله بودند جلسه می‌گذاشتم. آنجا نیز راحت به من دسترسی داشتند و موانع و مشکلات کار را با بنده مطرح می‌کردند و همین باعث شد که طراحی قضیه ریگی صورت بگیرد و طراحی آن به گونه‌ای بود که غیر از برادری که مسئول این کار بود و آن هم بعد از مدتی معاونتش در جریان این کار قرار گرفته بود کسی دیگر در جریان نبود و کار جلو رفت و کلید این کار در خود استان زده شد.

* طراحی ما درباره دستگیری ریگی غیر از اتفاقی بود که رخ داد

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه طراحی ما در رابطه با دستگیری ریگی غیر از این اتفاقی بود که افتاد، تصریح کرد: ما بالاخره از طریق منبعی که ما در


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, | 22:17 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |